Agrarismo

Da Wikipedia, l'ençiclopedia libara.
Agricui dei ani '20 che i tole su la coltivasion

El agrarismo, o anca dito agrarianexemo, xe na ideoloxia soa dei partii e movimenti un tenpo, o anca deso in minoransa, agrari e/o sitadini che ga a che far co la materia.

El agrarismo, el se pole colocar inte el pensiero filoxofego tradisionałista, no l'è un movimento pulitego-cultural tuto conpagno, incuanto ghe xe sia agraristi che i xe de drita, de sentro e de sanca, donca da progresisti e conservadori.

Definision e ideoloxia[canbia | canbia el còdaxe]

Inte l'introdusion del libro Agrarismo inte la leteradura americana de M. Thomas Inge, l'autor el definise el Ruralismo traerso i prinsipi fondamentali de l'ideoloxia:

  • La coltivasion de la tera juta e fa contatar l'omo co la nadura e traerso el contato co la nadura, el contadin el ciapa: "onore, virilità, autostima, corajo, pienesa moral e ospitalità".
  • El contadin "El ga un senso de identità", un senso de tradision storega e relijoxa, un ligame co na fameja, un posto, che i fa, psicoloxicamente e culturalmente ben. "L'armonia inte la so vida la controla le intruxion inte la società moderna, spacada e cambiada, che la xe cresua in manjiera dixumana.
  • In contrasto, l'agricoltura la da major indipendensa e autosufisensa. La ga poxision forte e stabile inte el mondo. La vita urbana, el capitalismo e la tcnoloxia le distruxe l'indipendensa e la dignità, che in contenpo le mete corajo al visio e a la debolesa. La comunità agricola la pole provardare a controlar e balansar i scuiłibri de la società moderna, traerso l'union del laoro e de la cooperasion co che'altri agricoltori, che i segue i ritmi de la nadura.




Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/w/index.php?title=Agrarismo&oldid=1067871"