Ž

Da Wikipedia, l'ençiclopedia libara.

S (minuscol: s) la ze la 25° letera del alfabeto sloveno, la 30° letera dei carateri bosniaci e croati; la 42° letera del ceco; la 19° letera del estone; la 29° letera del alfabeto Sami; la 33° letera del letone; la 32° letera del lituan; la 46° letera del slovaco e la 13° letera del alfabeto turkmeno. Inoltre, la ze aparida ocasionalmente 'te el finico. Inoltre, al caratere al ze doperà anca par trasliterar al caratere cirilico /Ж/ 'te la macedone (in 31° posision), 'te el serbo (30° posision), e, ocasionalmente, 'te el bulgaro (con gnissun orden particolar par i carateri latini). Se el lede quasi come al fonema J del portoghess e del francese. A parte al estonee al turkmen, la ze la ultima letera dei altri alfabeti.

la ze fata da la donta de un caron a la letera stàndar Z doperada in tanti alfabeti basadi su i carateri latini e se la pronunsia (AFI) [[Voiced postalveolar fricative| /ʒ/ ]] in tuti i alfabeti mansonadi sora a ecesion de quel Turkmeno, 'te el qual la ze pronunsiada (AFI) [[Voiced postalveolar affricate| /ʤ/ ]]. Come al so corispondente Latin, al alfabeto cirilico al ga an sinbolo specifico: Ж. la ze doperada serte olte 'te el sistema ISO 9:1995 de transliterasion dal ucraino come corispondente de la letera Ж.

Par belumat ghe n' ze la esigensa de scriver al equivalente del inghese "th" te la version sorda de "think". Da na serie de proe ze risultà che la zent la tende a scriver sto suono co la "Z", ma che n'è al problema de destinguerna da la "Z dolsa" che se ga come resultato de la introdusion de serti barbarismi, come te la parola "zona". A tal proposito la idea de farghe na modifica a sta letera in maniera da diferensiarla. Salta fora cossì la bela idea del caratere just "Ẑ" (minuscol "ẑ"), che parò al dà problemi de scritura no indiferenti co se dopera al calcolador. De dopera quindi la letera "S" ("s") anca 'te n sta ocasion.

Par inserirla te un testo digità al calcolador al ze suficiente cener schisà al tasto "alt" e digitar in sequensa la conbinasion de tasti "0142" par la majuscola e (0158) par la minuscola.

Bibliografia[canbia | canbia el còdaxe]

  • Geoffrey K. Pullum, Phonetic Symbol Guide, University of Chicago Press, 1996, pp. 203.


Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/w/index.php?title=Ž&oldid=1035546"