Valbełuna

Da Wikipedia, l'ençiclopedia libara.
Cheło che te ghè schcià el rimanda a sta voxe, parché el xe on so sinònemo o el vien esplegà cuà drento. rimandamento da Valbelluna



Infobox de Zeografia fìzegaValbełuna

Cànbia el vałor in Wikidata
SorteVałe Cànbia el vałor in Wikidata
Liogo
Rejon aministrativa Itàlia Cànbia el vałor in Wikidata

Map

 
Bagnà daPiave Cànbia el vałor in Wikidata
Dati e sifre
Àrea1100 ca.





















































Vista del Domo de Feltre

La Valbeluna (o Val Beluna) la se cata te la porvincia de Belun e la se stende da nord-ovest a sud-est par żirka 50 km, korendo drioghe a la Piave. La val la xe serada a nord dal grupo dolomitico de la S-ciara (Schiara), dai Monti del Sol e da le Vete Feltrine e a sud da le Prealpe Belunesi e dal Masicio del Grapa. Al teritorio corisponde a la parte basa de ła provinzia de Belun e dove che se cata tanti centri abitai de gran rilievo storico e econòmego come: Belun, Feltre, Mel, Sedego, Santa Justina belunese, Trichiana e altri.

Comuni[canbia | canbia el còdaxe]

I comuni i xe (da nord-est a sud-ovest):

Da visitar[canbia | canbia el còdaxe]

Par chi che ghe pias 'ndar co i sci la Valbeluna la ofre do posti co piste e inpianti de risalìa:

  • Al Col Nevegal inte el Castionese a sud de Belun
  • AlMonte Avena a nord de Feltre.

Par chi che ghe pias la storia oltre che ai belisimi centri storici de Belun e de Feltre (in dove che el stil architetonico veneżian se miŝsia mirabilmente co cuel nordico), interesanti posti da vedar sarìe anca Mel (bandiera rancion del Turing Club), col belissimo Castel di Zumele, e Vedana co la granda e antiga certosa.

Ligamenti foresti[canbia | canbia el còdaxe]

Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/w/index.php?title=Valbełuna&oldid=1151849"