Difarense intrà łe version de "Prunus armeniaca"

Da Wikipedia, l'ençiclopedia libara.
[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Rezabot (discusion | contribusion)
p r2.7.2) (Bot: Zonto: chy:Ová'kemene
Riga 84: Riga 84:
[[ce:Túrk]]
[[ce:Túrk]]
[[chr:ᏓᎶᏂᎨ ᎠᏓᏛᏍᎩ]]
[[chr:ᏓᎶᏂᎨ ᎠᏓᏛᏍᎩ]]
[[chy:Ová'kemene]]
[[ckb:قەیسی]]
[[ckb:قەیسی]]
[[co:Baracucca]]
[[co:Baracucca]]

Version de le 14:00, 29 avr 2012

TassoboxPrunus armeniaca Cànbia el vałor in Wikidata

Cànbia el vałor in Wikidata
Dati
Fonte dearmełin, Armeniacae Semen (en) Traduzi, armellina (it) Traduzi, néctar de albaricoque (es) Traduzi, apricot oil (en) Traduzi, apricot wood (en) Traduzi e Prunus armeniaca Cànbia el vałor in Wikidata
Piante
Tipo de frutaDrupa Cànbia el vałor in Wikidata
Stato de conservasion
Eror Lua: callParserFunction: function " [[Categoria" was not found.
Tasonomia
SuperregnoEukaryota
RènjoPlantae
ÓrdeneRosales
FamejaRosaceae
TribùAmygdaleae
ZènarePrunus
SpecePrunus armeniaca

L., 1753


L'armelinaro (nome sientifego Prunus armeniaca L., in talian Albicocco) l'è un àlbaro apartegnente ala fameja dele Rosaceae, e al zènere Prunus. El fruto che el produse el gà nome armelìn. Linneo el credéa che el fusse originario del'Armenia (Iran) - da qua vien el nome sientifico "prunus armeniaca" - ma la pianta la jera presente in Cina. I lo ga portà in Europa i Arabi un mucio de secoli fa.

Descrision

L'è na pianta de media grandessa, alta dai 5 ai 7 m. Le foje i è a forma de cor col margine dopiamente seghetà. I fiori i gà calice e corolla pentamenri, i è bianco-rosei, unici o appaiati. La fioritura la avien, come in tuti i Prunus, prima dela fogliazion. I fruti i è dele drupe velutade de color zalo-arancio.

Aversità

Tra i fonghi patogeni che colpìse l'armelinaro, i pi inportanti i è el corineo, la moniliosi, el mal del piombo parasitario e i marciumi radicali da Armillaria mellea e Rosellinia necatrix. Tra i inseti, i pi importanti i è la mosca mediteranea dela fruta (Ceratitis capitata), la tignola oriental (Cydia molesta), el rodilegno rosso (Cossus cossus), la cociniglia bianca (Diaspis pentagona) e l'aspidioto (Quadraspidiotus perniciosus).

Fiori de armelìn

Altri progeti

Errore script: nessun modulo "Interprogetto".

Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/w/index.php?title=Prunus_armeniaca&oldid=452721"