Salta al contegnùo

Giazza

Coordenae: 45°39′11″N 11°07′21″E
Pending
Da Wikipedia, l'ençiclopedia libara.

Il tempo assegnato per l'esecuzione dello script è scaduto.

Il tempo assegnato per l'esecuzione dello script è scaduto. Il tempo assegnato per l'esecuzione dello script è scaduto. Il tempo assegnato per l'esecuzione dello script è scaduto. Il tempo assegnato per l'esecuzione dello script è scaduto. Il tempo assegnato per l'esecuzione dello script è scaduto. Il tempo assegnato per l'esecuzione dello script è scaduto. Il tempo assegnato per l'esecuzione dello script è scaduto. Il tempo assegnato per l'esecuzione dello script è scaduto. Il tempo assegnato per l'esecuzione dello script è scaduto. Il tempo assegnato per l'esecuzione dello script è scaduto. Il tempo assegnato per l'esecuzione dello script è scaduto.

Giazza (anca Giàsa/Giàssa) ła xe na frasion del comun de Progno, a 750 metri, in alta Val d'Iłaxi, provinça de Verona, in Veneto. In lengoa cimbra ła se ciama Ljetzan, in todesco Glietzen.

Ła se pol considerar el core de ła Łesinia parkè lì se parla oncora el cimbro, dito sul posto tauc. I Cimbri de ła Łesinia no i c'entra gnente coi barbari sconfiti dal roman Caio Mario, ma i deriva el so nom da tzimberer, ke vołeva dire tajaboschi in Baviera. Da lì i xe sta fati vegnere inte el Vixentin a cołonixare ł'Altopian dei sete comuni, ma anca ła Val Poxina e ła Valdastego inte el 11° - 12° secoło d.C.. E proprio da ła Valdastego (Veło) i Scaligeri i ga porta' inte el 1340 i so disendenti a Giazza.

Par el paexe pasa el Troso Eoropeo E5 e Giazza ła xe el centro de ła Foresta demaniałe (1904 etari de bosco de fagari) omonima, drento el Parco regionałe Veneto de ła Łesinia. Da visitare anca el Museo etnografico dei Cimbri de ła Łesinia.

Il tempo assegnato per l'esecuzione dello script è scaduto.

Il tempo assegnato per l'esecuzione dello script è scaduto.

Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/w/index.php?title=Giazza&oldid=988104"