Arconbè

Da Wikipedia, l'ençiclopedia libara.
Un arcoverzene sora i coverti de algune case

L'Arconbè (chiamà anca Arcoverzene) el xe un fenomeno otico e meteorolozego che el produse uno spetro (squasi) continuo de luse inte el cielo quando la luse del Sol la traversa le giozze de aqua restae in sospension dopo de na tempesta, o da le bande de na cascada o na fontana.

Visivamente el xe un arco multicolor, rosso su l'esterno e viola su la banda interna; la sequenza completa la xe: roso, naranzon, zalo, verdo, zuro, endego e viola. In realtà i colori de l'arconbè i xe sie, ma ghe vien zonta l'endego, che in realtà no'l xe un color e che el xe semplicemente na sfumadura de viola, semplicemente par rivare al numaro sete che el xe considarà pì solen. L'arcoverzene el xe la conseguenza de la dispersione e de la rifrazione de la luse solar contra le paredana de le giozze stesse.

In rari casi, un arconbè lunar, o noturno, el pol essar visto inte le note de forte luse lunar. Ma, dato che la parcezione umana dei colori in condizion de poca lumenosità la xe scarsa, i arcobaleni lunari i xe percepii cofà bianchi.


Controło de autoritàNDL (ENJA01179104
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/w/index.php?title=Arconbè&oldid=950993"