Pianura Veneto-Furlana

Da Wikipedia, l'ençiclopedia libara.
Cheło che te ghè schcià el rimanda a sta voxe, parché el xe on so sinònemo o el vien esplegà cuà drento. rimandamento da Pianura veneta


Infobox de Zeografia fìzegaPianura Veneto-Furlana

Cànbia el vałor in Wikidata
SortePianura Cànbia el vałor in Wikidata
Parte de Pianura Padano-veneta (it) Traduzi Cànbia el vałor in Wikidata
Liogo
Rejon aministrativa Vèneto (Itàlia) Cànbia el vałor in Wikidata

Map

 





















































La Pianura Veneto-Furlana la xe l'area pianezante che la intaressa la zona centro-oriental del Veneto (pianura veneta) e la banda centro-meridional del Friul-Venexia Ziulia (pianura furlana). La xe el prolongamento nord-oriental de la Pianura Padana.

El teritorio el xe delimità a nord dai rilievi de le Prealpe venete orientai e dai monti de la Cargna, a est la xe serada dal Carso, a sud la xe bagnada dal Mar Adriatego che el forma l'ampio Golfo de Venesia, intanto che a ovest i Monti Lessini, i Monti Bereghi e i Coi Euganei i la separa parzialmente da la Pianura Padana. L'estremità setentrional de la pianura furlana la costituisse l'alta pianura, co altitudene mèdie intorno ai 100 metri s.l.m. o de poco superiori: questa la se stende infra Avian (estremità ocidental), Vivar, Spilimbergo, San Daniel del Friul, Udene e Cividal del Friul (estremità oriental).

I principai corsi de aqua che i traversa la pianura i xe la Brenta, el Bacajon, el Muson, el Dese, el Zero, el Sil, el Piave, la Livenza, el Lemene, el Tajamento e el Lisonz.

Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/w/index.php?title=Pianura_Veneto-Furlana&oldid=1152172"