Domòtega

Da Wikipedia, l'ençiclopedia libara.
On panelo de controlo fiso par la domotega

La domotega la xe la siensa interdisiplinare che la laora inte el canpo del studio de łe tecnoloxie juste par mejorar la cuałità de ła vita inte la casa e pì in xeneral inte i anbienti antropixai. Sta area fortemente interdisiplinar la domanda la colaborasion intrà tanti tipi de tecnoloxie e de profesion, tra ste cua ghe xe inxegneria ediłe, architetura, inxegneria enerxedega, inxegneria jestional, automasion, ełetrotecnega, ełetronega, tełecomunicasion, informadega e projetasion.

Derivasion del tèrmano[canbia | canbia el còdaxe]

Domotega el deriva da l'union tra i termini domus, che in lengua latina signifega "caxa", e dal sufiso greco "ticos", che indica le materie de l'aplicasion, o sia chel materia che la se ocupa de l'aplicasion de l'informadega inte i inpianti de la caxa (iluminasion, riscaldamento, multimediali..) e inte i dispoxidivi de varia naura (lavatriçi, tende, persiane...), comandandoli da remoto.

Descrision[canbia | canbia el còdaxe]

La domotega la xe nata inte el corso de la tersa rivolusion industrial al fin de studiar, catar strumenti e metodi par:

  • Mejorar la cualità de la vita;
  • Dar pì sicuresa;
  • Rendare pì senplise la projetasion, l'instalasion, la manutension e la doparasion de la tecnoloxia;
  • Xbasare i costi de jestion;
  • Canbiar i veci inpianti in inpianti novi.

La domotega la ga on rolo inportante inte el rendare intelijenti dispoxidivi, inpianti e sistemi. Par exenpio, on inpianto eletrego intelijente el pole autoregolar co ga da inpisarse o stuarse i eletrodomestiçi a segonda de le regolasion. Co "caxa intelijente" se ghe dixe a on posto - ben projetà co le tecnoloxie - chel mete a dispoxision de l'uxuario, inpianti che i va oltre a cheli "tradisionali", andove i inpianti e i sistemi i xe in grado de conpletar le so funsion, in parte autonome, in baxe a la regolasion fata dal uxuario steso, o se no, conpletamente autonome (in baxe a reasion a parametri anbientali comandae da programi dinamiçi che i se mejora co l'autoaprendimento).

Ghe xe anca el building automation o "automasion dei edifiçi". On edifiço intelijente, col suporto de le nove tecnoloxie, el permete la jestion coordinada, integrada e computerixada dei inpianti tecnoloxici (climatixasion, distribusion acua, gas e enerxia, inpianti de sicuresa), col fin de mejorar el comfort, la sicuresa e par mejorar la cualità del star e del laorar drento ai edifiçi

Carateristeghe de la domotega[canbia | canbia el còdaxe]

  • Senpliçità: La domotega no la xe fata solo par le persone esperte, ma par on target pì anpio, par sta motivasion cua, la domotica dopara intermuxi user friendly.
  • Continuità del funsionamento: El sistema l'è projetà pensando chel ga da dar on servisio continuadivo, par sto motivo, caxi imune da malfunsionamenti o inte el caxo i ghe fuse, senpliçi da rixolvare anca da parte de on no esperto.
  • Fidabilità: El sistema funsiona senpre, anca sensa darghe atension, e inte el caxo ghe fuse calcosa che nol ndase, la domotica la xe in grado de segnalarlo.
  • Baso costo: Parché on sistema domotico el sia disponibile par tuti, el ga da ver on baso costo.
  • Risparmio enerxedego: On sistema domotico, in cuanto autonomo, el ga da evitar costi in pì che i pole derivar da posibili dexmenteganse da parte dei proprietari (na lanpadina inpisada..)
  • Automatixasion de la routine: La domotica la garà da senplifegare la routine e speçalmente se determinade asion le njien fate ogni dì.


Controło de autoritàLCCN (ENsh00000229 · BNF (FRcb11947727b (data) · NDL (ENJA01105662
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/w/index.php?title=Domòtega&oldid=1043975"