Creolo

Da Wikipedia, l'ençiclopedia libara.

El creolo xe na lengoa che la sa svilupà da un pidgin, che voria dir na lengoa che la sa formà da l’incontro de do o pi lengoe e che ga na gramatica propia. Co un pidgin diventa la lengoa mare de i nativi de na comunità se pol parlar de creolo. La parola "creolo" vien dal portoghexe (crioulo, da criar) e vol dir "crear" o "levar".

America Latina[canbia | canbia el còdaxe]

Forse el se riferise a le comunità nove che se formava co le colonie in America Latina, comunità che le xera creà da i portoghexi e la zente local.

Altri[canbia | canbia el còdaxe]

I portoghexi e i spagnoli usava sta parola par distinguar la zente de origine eoropea ma che xera nata inte le colonie da i nobili che vegnea da la madre patria.

Significato negativo[canbia | canbia el còdaxe]

El nome "creolo" gavea on signifegà negativo – zente de basa lega o de poco valor – on signifegà che l’è pasà come giudisio su le lengoe creole, considerà come lengoe de basa levadura o dialeti sensa valor. Ne i ultimi ani, i lengoisti ga scominsià a valutar le lengoe creole da on ponto de vista difarente. I creoli xe visti ancò come lengoe vere e propie, co la so storia e leteratura.


Controło de autoritàLCCN (ENsh85033909 · GND (DE4073790-1 · BNF (FRcb11948151s (data)
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/w/index.php?title=Creolo&oldid=1093551"