Ixoła de Łexina

Da Wikipedia, l'ençiclopedia libara.


Infobox de Zeografia fìzegaIxoła de Łexina

Cànbia el vałor in Wikidata
SorteÌzoła Cànbia el vałor in Wikidata
Liogo
Rejon aministrativa Rejon spalatin-dàlmata (Croàsia) Cànbia el vałor in Wikidata

Map

 
Bagnà damar Adriàtego Cànbia el vałor in Wikidata
Dati e sifre
Ponto pì altoSveti Nikola (en) Traduzi Cànbia el vałor in Wikidata  (626 m Cànbia el vałor in Wikidata )
Àrea297,37 km² Cànbia el vałor in Wikidata

Sito webhvar.hr Cànbia el vałor in Wikidata





















































Ł'ìzoła de Lèzina (in croato Hvar) ła ze ła pì łonga intrà łe ìzołe de ła Dalmasia, co on'area de 299,66 km², on sviłupo costiero de 269,2 km e on'altitudine masima de 628 m.

Grasie al so clima mite, ała so natura intata e ai so monumenti storeghi ła ze meta dei turisti de tuto el mondo.


Ezenpio del vecio diałeto vèneto de Łezina (sità Vecia)
Mi pò ghe digo che al tenpo del primo re de sipro, dopo che Gofredo de Bulion el ga conquistà la Tera Santa, ze nato che una pulita dona de de Guascogna se ga portà in pelegrinajo al S. Sepolcro da dove, quando la ze tornada e come la ze arivada a sipro, ze stada da birbanti fuor de modo insultada. E de questo ela, tormentandose sensa costruto, la ga pensà de andar lagnarse dal re; ma qualchedun ga dito che la perderia la fatiga, perché lu jera de cossì bona pasta, che non solo no castigava come se doveva le insolense che ghe jera fate ai altri, ma che invese da vil soportava anche quele che a lu stesso i ghe faseva: in tanto che chiunque gaveva qualche tormento, lo sfogava col farghe insolensa o maschera. Come la dona la ga intezo la cossa, persa la speransa de vendicarse, par consolarse ne la sua aflision, la ga desiso de voler un poco tormentar el mizero re; e se ga portà a pianser davanti a lu e ghe dize: "Scior mio, mi no te vegno davanti perché me aspeto de vendecarse de la injuria che me ze stada fata; ma par sodesfarme de quela, te prego che ti me insegni come ti ti sofri quele che ze fate a ti perché, quando da ti inpararò, posso anche mi co pasiensa soportar la mia; la quale (lo sa Idio) se me riesse, de cor de sederia, sà che ti ze cusì bon conpatidor".
El re, fin alora tartaruga e bon da gnente, come se 'l se resvejase dal sono, cominsiando da la injuria che la ghe jera fata a la dona, e che co rigor ga vendicà, sensa conpasion perseguitava chiuncue da quel tenpo cometeva calcosa contro l'onor de la so corona.Giovanni Papanti, I parlari italiani in Certaldo, 1875, pag. 603-604



Controło de autoritàVIAF (EN1209145424574786831003 · GND (DE4026271-6 · BNF (FRcb12191117q (data) · WorldCat Identities (EN1209145424574786831003
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/w/index.php?title=Ixoła_de_Łexina&oldid=1152043"