Loxia curvirostra

Da Wikipedia, l'ençiclopedia libara.
Cheło che te ghè schcià el rimanda a sta voxe, parché el xe on so sinònemo o el vien esplegà cuà drento. rimandamento da Crossnobel
TassoboxLoxia curvirostra Cànbia el vałor in Wikidata

Cànbia el vałor in Wikidata
Dati
Pezo2,95 g (pezo al nasimento) Cànbia el vałor in Wikidata
Invergadura29 cm Cànbia el vałor in Wikidata
Grandesa fiołada1 Cànbia el vałor in Wikidata
Stato de conservasion
Eror Lua: callParserFunction: function " [[Categoria" was not found.
Tasonomia
Eror Lua: callParserFunction: function " [[Categoria" was not found.
Spece

Loxia curvirostra
Linnaeus, 1758

Distribusion

Cànbia el vałor in Wikidata
Endèmego de


Al crossnobel o bechincross (Loxia curvirostra L., 1758) al ze an osel canterin de la fameja dei Fringillidi. Al curvirostra al ze la specie de crocieri pì comuni.

Aspeti morfologici[canbia | canbia el còdaxe]

Al ga na sagoma che la ghe someja a quela de un seligat, parò co le ale a ponta e la coda a forca. Al color del mastcio adulto, ross maton co ale e coda negre, al gnen ciapà gradualmente a partir dal color del piciol maron strià de scur: i stadi intermedi i ze caraterizadi da la presensa de mace inregolari arancioii o rosa. La mastcia la ze maron-bisa co le ale e la coda maron-negre e la schena giala-verdastra. Al bech al ze inconfondìbiłe parchè al ga la ponta incrosada, e da sto tanto gnen al nome. Durante le prime 2-3 setimane de vita al ze conico. Al crossnobel al cress infin a 15–17 cm de longhesa e al pesa infin a 40 grami.

Distribusion e habitat[canbia | canbia el còdaxe]

Al crossnobel al viu pì che sia te i bosch de conifere, endo pì caro al pes, al laress, al pin, ma anca te i parchi e te i jardin. Al se ferma pì che sia aonde che ghe n'è pì siess de conifere.

Le popolasion nordiche le ga migrasion inregolari e invasive verso la Europa central quando che, dopo na brusca diminusion de le panoce disponibii, le risorse alimentari no le permet pì na alimentasion suficiente par popolasion abondanti; na pìzoła part dei sojeti che i se mete in viado la pol reproduserse te i novi loch dondesti durante la migrasion.

Magnar e alimentasion[canbia | canbia el còdaxe]

La se basa quasi del tut su le siess de le conifere. I pinoli i gnen dondesti a forsa de destacar le squame protetive che le rivestiss le panoce; sta operasion la gnen senplificada da la sagoma del bech, doperà come na pinsa divaricatrice. Al crossnobel al ze fort anca a picarse a testa in do te le panoce e al recorda te i so movimenti i papagai; le panoce pì dure, come quele del pin, le pol gner trasportade te la biforcasion de un ran par esser verte pì vacilmente. La dieta la gnen integrada co serti inseti; no el ze fadiga gnanca veder individui tacadi su i mur de le baite atiradi da sai che trasuda da i interstisi.

Riprodusion e nidificasion[canbia | canbia el còdaxe]

Loxia curvirostra

Al pol coar tut al an. I mesi invernai e primaverii comunque i ze i preferidi. Al nit al gnen costruì da la mastcia co piume, fresa, fastuch, ginestra e pei de animai te la part alta dei pes. La mastcia la fa da 3 a 5 ovi bianchi co mace maroi che i gnen coadi da 14 a 16 dì. Al mastcio ten sto periodo al ghe procura al magnar a la mastcia.

Bibliografia[canbia | canbia el còdaxe]

  • BirdLife International 2004. Loxia curvirostra. In: 2008 IUCN Red List of Threatened Species. IUCN 2008.

Altri progeti[canbia | canbia el còdaxe]


Linganbi foresti[canbia | canbia el còdaxe]


Galeria[canbia | canbia el còdaxe]

Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/w/index.php?title=Loxia_curvirostra&oldid=1110553"