Tełecomunicasion

Da Wikipedia, l'ençiclopedia libara.
Cheło che te ghè schcià el rimanda a sta voxe, parché el xe on so sinònemo o el vien esplegà cuà drento. rimandamento da Telecomunicasion


Imajine animada che la mostra la difarensa intrò le onde radio modulae in baxe a l'anpiesa e a la frecuensa.

La Telecomunicasion (che deriva dal greco tèle, distante), la xe l'atività de traxmision a longa distansa de segnali, parole e imajini soto la forma de mesaji tra dò o pì sojeti (mitente e destinataro/i), co dispoxidivi eletroneghi (traxmetidore e riçevidore) traerso on canal fixego de comunicasion. Le grande aplicasion tecnoloxeghe de le comunicasion, le fa parte de do grupi: Le tecnołoxie de l'informasion e le tecnołoxie de l'informasion e de ła comunicasion, che grasie a le so grande difuxion inte la socetà, i ga dato vita, traerso i mexi de comunicasion de masa come el telefono, l'aradio e la televixion, a la socetà del dì de oncò fata da l'informasion, che l'è uno dei setori trainanti de la cusì ciamada "tersa rivolusion industrial".

Xe sta tanto determinante l'influensa de le moderne telecomunicasion e de le tecnoloxie de l'informasion e de la telecomunicasion, inte la nasita e inte el xvilupamento de la cusì ciamada New economy e oncor pì xeneralmente so l'evolusion tecnoloxega e soço-economega de la socetà moderna, par far on exenpio de tre grande rivolusion tecnoloxeghe dei ani dopo el 2000, come i telefonini, la rete internet e el GPS. Le infrastrudure de telecomuncasion le xe divegneste na rixorsa talmente inportante e inte el steso tenpo critega, drento a çasgun Stato al punto da permetarghe el xvilupo soço-economego e la forsa economego-pulitega a livel internasional, fin a domandar el ricorso a forme speçifeghe de protesion o sicuresa.

Le grande socetà o compagnie de telecomunicasion, le njien ciamae "telco" e el setore inte el mondo oçidental, come par i altri setori industriali, l'è pasà inte i ani da forme de monopolio statal a la privatixasion inisialmente e dopo a la liberalixasion.

Derivasion del termine[canbia | canbia el còdaxe]

La parola telecomunicasion la deriva da la parola françexe télécommunication. L'è na conpoxision del prefiso greco tele- (τηλε-), che signifega "distante da" e del latin communicare, che signifega 'far divegner comun', 'vere in comun', 'condividare'.

Controło de autoritàLCCN (ENsh85133270 · GND (DE4059360-5 · BNF (FRcb119335984 (data) · BNE (ESXX525038 (data) · NDL (ENJA00561375
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/w/index.php?title=Tełecomunicasion&oldid=1158740"