Caval (architetura)

Da Wikipedia, l'ençiclopedia libara.
Dezanbìgua – Se te serchi an animal, védarse Equus caballus


Al quert fat a cavai ravesinadi 'te la Basilica de Santa Croce a Firense
An caval francese. Ten quel 'italiana al omenet e la cadena no i se toca. Te le costrusion venete, specialmente se la dimension de la costrusion la ze pisola, manca i elementi djagonai.
An caval de metal te un edificio industrial.

An caval al ze an elemento architetonico che al materjaliza al principio costrutiu del triangol, o sia la pì senplice strutura reticolar isostàtega che se pode far.

Uso[canbia | canbia el còdaxe]

Al caval al gnen doperà par cener sù an quert a do falde aonde che no ghe n'è an mur portante.

Costrusion[canbia | canbia el còdaxe]

Al caval al gnen fat co trau de legn sagomadi prim de gner metesti 'te el so posto. Prim se sagomea al gross, podopo gnen metest insjeme i toco a piè d'opera e co el segon se ripassa tuti i punti de contato, in modo che i conbacie polito. Na olta fata sta operasion se smonta i cavai e se torna a meterli insieme te el posto aonde che i ga da star. I diversi toco de legn podaree star fermi solche par isostaticità (te el pjan) e par atriti e simetria de sfors (te el spasio), ma comunque par sicuresa se i fissa co ciodi o, secont le nove norme, co stafe inbolonade. I trau che se dopera a far al caval de solito i ze de roro, laress o Pes.

Nomencladura[canbia | canbia el còdaxe]

Al toco orizontal, che al ze sojeto a un sfors de trasion, al gnen ciamà cadena, quei de stravers, sojeti a conpresion no uniforme, a taj e a flesion par via del cargo distribuì diagonal che la ghe manda la falda, i se ciama ganbe da caval. Al toco sù in sima, sojeto a conpression, al se ciama omenet.

Voci colegade[canbia | canbia el còdaxe]


Controło de autoritàGND (DE4148729-1
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/w/index.php?title=Caval_(architetura)&oldid=1051864"