Difarense intrà łe version de "Réunion"

Da Wikipedia, l'ençiclopedia libara.
[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
p r2.7.1) (Bot: Canbio: eu:La Réunion
p r2.7.1) (Bot: Canbio: nl:La reunion
Riga 125: Riga 125:
[[mr:रेयूनियों]]
[[mr:रेयूनियों]]
[[nds:Réunion]]
[[nds:Réunion]]
[[nl:Réunion]]
[[nl:La reunion]]
[[nn:Réunion]]
[[nn:Réunion]]
[[no:Réunion]]
[[no:Réunion]]

Version de le 04:51, 28 dis 2011

Modeło:Infobox Francia

Mapa de Réunion

L’ixola de la Riunion (Réunion en francexe) xe n’isola de l’Oceano Indiano, la se cata a est del Madagascar e a sud de le isole Maurizio. Anca se la xe parte de l’Africa, la Riunion ła xe un dipartimento estero de la Francia. La cavedal del distreto xe San Denis. Se parla francexe e creolo riunionexe.

Storia

L’ixola de Riunion ła xera conosuda a i marcanti arabi che i le ciamava Adna al-Maghribain, ixola a ovest. I portoghexi xe stà i primo eoropei a visitarla en tel 1513 e i la gha batezà Santa Apolonia. La Francia la gha ocupà l’ixola en tel 1638. Dal 1793 l’ixola se ciama Riunion, par ricorda la riunion de i rivolusionari de Marsilia co la Guarda Nasionale nel 1793.

Dopo on periodo en mane inglexi, l’ixola la xe tornà a la Francia nel 1815. La popolasion de l’ixola xe el risultà de secoli de matrimoni misti tra francexi, indiani, africani neri, cinesi e malesiani. Dal 1946, l’ixola xe un dipartimento francexe e anca na region de la Francia.

Giografia

Plaine-des-Palmistes

La Riunion ła xe 65 km longa e larga 45, e la xe localizà sora na zona vulcanica. El vulcan Piton de la Fournaise el xe alto 2611 metri e el xe ativo (pi de 100 erusioni dal 1640). El Piton des Neiges (3070 m) xe el ponto pi alto de l’ixola ma no'l xe pi ativo. Ste do montagne xe cuerte de foreste. A i piè de le montagne ghè teren agricolo e le cità pi importanti de l’ixola.

Economia

La produsion de sucaro ła xe la pi importante atività agricola. El turismo el xe ła seconda industria del paexe. L’ixola ła dipende economicamente da la Francia che la sostien tuti i projeti de svilupo.

Religion

El 86% de i riunexi xe catoleghi, le minoranse pi grandi i segue induismo, budismo e islamismo.





Modeło:Link FA Modeło:Link FA

Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/w/index.php?title=Réunion&oldid=430253"