Melolontha melolontha

Da Wikipedia, l'ençiclopedia libara.
TassoboxMelolontha melolontha Cànbia el vałor in Wikidata

Cànbia el vałor in Wikidata
Rezistrasion

Cànbia el vałor in Wikidata
Tasonomia
Eror Lua: callParserFunction: function " [[Categoria" was not found.
Spece

Melolontha melolontha Cànbia el vałor in Wikidata
Linnaeus, 1758


El Magiolìn (Melolontha melolonta, Linnaeus, 1758) el xe un coleòtaro partegnente a la fameja dei Scarabeidi e a la sotofameja Melolonthinae.

Descrisiòn[canbia | canbia el còdaxe]

Adulti[canbia | canbia el còdaxe]

Femena de magiolìn.

El magiolin el xe un Baùto de media grandesa (2-3 cm) dal color maronsìn claro su le elitre. La caraterìstega de sto coleotaro la xe na protuberansa en fondo a l'adome: el "pigidio". El pigidio el xe piasè svilupà nei maschi che ne le femene. I masci i xe distinguibili da le femene par via de le antene, che nei masci le sa svilupè a ciuffo mentre ne le femene no.[1]

Larva[canbia | canbia el còdaxe]

Le larve le xe dei vermi blanchi da la forma a "C". Le ga la testa e i arti sclerifichè.

Ciclo vitale[canbia | canbia el còdaxe]

Larve de magiolìn.

Il ciclo vitale del magiolìn el se svolge soto tera e el' dura sirca 3 ani. Le larve le magna le raìse de le piante finchè no le fa la muta; i adulti, invese i rosega le foje e i vola en primavera (i scomensia a aprile). Na olta sto bauto l'era nocivo par le colture par via de le so abitudini alimentari ma ancò no el de xe più parchè nei ani a furia de trattamenti el sa ridoto drasticamente il numero de individui.

Distribusiòn[canbia | canbia el còdaxe]

El magiolìn el xe difuso in tuta l'Europa e il visìn Oriente.

Note[canbia | canbia el còdaxe]

  1. Alberto Ballerio, Antonio Rey, Marco Uliana, Marco Rastelli, Sergio Rastelli, Loris Colacurcio, Melolontha melolontha, Scarabaeoidea d'Italia.
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/w/index.php?title=Melolontha_melolontha&oldid=1095094"