Mała del Brenta

Da Wikipedia, l'ençiclopedia libara.
Cheło che te ghè schcià el rimanda a sta voxe, parché el xe on so sinònemo o el vien esplegà cuà drento. rimandamento da Mała deła Brenta
Infotaula d'organitzacióMała del Brenta
Dati
SorteEror Lua: callParserFunction: function " [[Categoria" was not found.
Istoria
Creasion1970 Cànbia el vałor in WikidataVenèsia Cànbia el vałor in Wikidata
Desołusion1996 Cànbia el vałor in Wikidata
Atività
ÀnbitoVèneto, Croàsia e Slovènia Cànbia el vałor in Wikidata





















































La Mala del Brenta o Mafia Veneta el xe na organissasion chel se ga formà intel Veneto, tuto xe successo quando un toco de mafiosi siciliani, i xe sta trasferidi in sojorno obligato in vari paesi dele Venesie, massa de jori a tra Vicensa, Padoa e Venessia. Qui i mafiosi i ga avù dei contati co i malavitosi locali, che i no era mia organissà tanto ben, e i ga insegna come farse na mafia in Veneto.

El cao piu influente el jera Felice Maniero, atorno de lui el se ga forma tuto il resto dea banda, che jera exemone prima soamente de località dea Riviera del Brenta tra Padoa e Venessia, ma poi se ga alarga in tuto el Veneto, rivando ad avere componenti malavitoxi anca intel le rejoni limitrofe. I organissava rapine, i spacciava e i estorceva, i ga veva aleanse co tute le mafie meridionali e anca fassion foreste, i xe anda a tore e vendare armi anca ai croati, che i combateva a guera dea Jugoslavia, i comandava su tuto el mondo criminae in veneto, tra i ani 70 e i primi ani 90.

Poi inte el 1993 i ga arresta Maniero, e cheo li el xe deventa un pentiò, el so clan jera riva a contar pi de 500 affiliati, e massa de jori i xe anda driti in cheba. Ma un toco di ei che no xe sta copà o arrestà, i ga forma a Nova Mafia Del Brenta, che ga prova a copare de novo el Maniero, e che opera oncora intel teritorio nostrano.

Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/w/index.php?title=Mała_del_Brenta&oldid=1084308"