Mała deła Brenta

Da Wikipedia, l'ençiclopedia libara.
Jump to navigation Jump to search

La Mala del Brenta o Mafia Veneta el xe na organissasion chel se ga formà intel Veneto, tuto xe successo quando 'n toco de mafiosi siciliani, i xe sta trasferidi in sojorno obligato in vari paesi dele Venesie, massa de jori a tra Vicensa, Padoa e Venessia. Qui i mafiosi i ga avù dei contati co i malavitosi locali, che i no era mia organissà tanto ben, e i ga insegna come farse na mafia in Veneto.

El capo piu influente el jera Felice Maniero, atorno de lui el se ga forma tuto il resto dea banda, che jera exemone prima soamente de località dea Riviera del Brenta tra Padoa e Venessia, ma poi se ga alarga in tuto el Veneto, rivando ad avere componenti malavitoxi anca intel le rejoni limitrofe. I organissava rapine, i spacciava e i estorceva, i ga veva aleanse con tute le mafie meridionali e anca fassioni foreste, i xe anda a tore e vendare armi anca ai croati, che i combateva a guera dea Jugoslavia, i comandava su tuto el mondo criminae in veneto, tra i ani 70 e i primi ani 90.

Poi nel 1993 i ga arresta Maniero, e cheo li el xe deventa un pentiò, el so clan jera riva a contar pi de 500 affiliati, e massa de jori i xe anda driti in cheba. Ma un toco di ei che no xe sta copà o arrestà, i ga forma a Nova Mafia Del Brenta, che ga prova a copare de novo el Maniero, e che opera ancora intel teritorio nostrano.