Sołer

Da Wikipedia, l'ençiclopedia libara.


In ediliẑia se costuma ciamar co el nome de soler o solaro na ciusura orizontal in legn in grado de trasferir i sforẑ (pi che sia quei verticai) a altre struture.

Evolusion tecnologica[canbia | canbia el còdaxe]

La tecnica de far soler la ze nassesta co el bisogn de er case su pi livei, o abitaẑion aonde che el pian de balegament al sie pi alt del teren (p.e. le palafite o tute le case fate aonde che era necesario destacarse da tera).

Strutura del soler[canbia | canbia el còdaxe]

An soler al ze fat na na orditura de trau de legn che traversa in pian an locale inte la direẑion aonde che i mur i ze pì vesini tra de lori, in maniera da calar al momento fletente. Sora a sti qua che gnen pojà o inciodà le tole, che le pol costituir diretamente al siolo, o senò le pol esser quatade da an nantro paviment de legn o da na caldana de ciment par far passar i inpianti , che eventualmente la pol esser fenida co piastrele. Se la canpada da querder la ze longa assei e la stanẑa la ze retangolar, se pol costituir an suporto in pì par i trau dividendo la canpada pi longa co una o pi piane (trau grossi metesti in pian). Par evitar che co el peso al soler al fae panẑa qulche olta se ghe el fa an sciant pi alt a medo. Se un no el ol veder i trau te el sofito al pol senper quatarlo co panei de cartongess o inciodarghe listei e smaltar. Par far in modo che no se inmarẑisse i trau se i mete incassadi te el mur assandoghe an strato de aria o senò se i taca esterni montadi su un portante de piera o de aciaio che vanẑa fora dal mur. Par far an soler va benon doperar legn de laress, roro o castegner. La moderna tecnologia la mete a disposiẑion legn tratadi par resister al umido e al carol e i i trau lamelari che i dà la possibilità de far canpade pì longhe e i ga manco difet del legn natural.

I soler i ga al difet che i porta via tanto spessor. Par sto motivo de solito al isteso scopo se fa le solete.

Varda anca[canbia | canbia el còdaxe]

Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/w/index.php?title=Sołer&oldid=1100063"