Rosejon

Da Wikipedia, l'ençiclopedia libara.
Cheło che te ghè schcià el rimanda a sta voxe, parché el xe on so sinònemo o el vien esplegà cuà drento. rimandamento da Rossejon


Infobox de Zeografia fìzegaRosejon

Cànbia el vałor in Wikidata
SorteHistoric comarca of North Catalonia (en) Traduzi Cànbia el vałor in Wikidata
Parte de Catalogna del Nord (it) Traduzi Cànbia el vałor in Wikidata
Liogo
Rejon aministrativa Pirenei Orientałi (Fransa) Cànbia el vałor in Wikidata
Cànbia el vałor in Wikidata

Map

 
Rente aAlt Empordà (it) Traduzi
Vallespir (it) Traduzi
Conflent (it) Traduzi
Fenouillèdes (it) Traduzi Cànbia el vałor in Wikidata
Dati e sifre
Àrea1 498 km² Cànbia el vałor in Wikidata


















































El Rossegion (in francese: Roussillon; in catelan: Rosselló) el xe na region storega de la Franza che la contava sui teritori de Catalogna, Rossegion e parte de la Cerdagna fin al Tratà dei Pirenei (1659).

Localisazion del Rossegion rispeto a la Catelogna

Atualmente el colima squasi completamente col departemento francese dei Pirenei Orientai. Sto departemento el fa parte de la region storega francese de la Lenguadoca-Rossegion. La cità pì importante del Rossegion la xe Perpignan.

Storegamente sti teritori i se divide inte le region del Rossegion, Capcir, Conflent, Vallespir e inte la metà setentrional de la Cerdagna, abitualmente definia Cerdagna Alta.

In passà la gera representada da avigariai e sub-avigariai inte i quai Giacomo II de Magiorca el ga diviso el teritorio inte el XIV secolo. A difarenza de la region de la Catelogna in Spagna, ste region le xe solamente storeghe e no le ga nissun reconossimento zuridego da banda de la ministrazion francese.

Altre denominazion[canbia | canbia el còdaxe]

Mapa storega centrada sul Rossegion

In castegian la denominazion tradizional la xe Rosellón, sevendo la denominazion francese che la estende il nome de l'antiga Contea del Rossegion a tuto el teritorio.

Seben che la denominazion Catalunya Nord (Catelogna del Nord) la risal solamente ai ani setanta del XX secolo, par i catelani la xe atualmente la pì doparada inte el propio ambito lenguistego, invence che fora de la Catelogna e dei Paesi Catalani tal region storega la sevita zeneralmente a essar designada col termene de Rossegion. La Catalunya Nord la pol essar tradota in castegian co Cataluña Norte e la xe frequente atualmente inte le aree de la Spagna inte le quale entrambe le lengue le xe nazionale (Paesi Catelani). In lengua francese vien talvolta doparà el termene de Pays Catalan da le ministrazion locai, co finalità turisteghe e culturai.

Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/w/index.php?title=Rosejon&oldid=1152079"