Eraclea mare

Da Wikipedia, l'ençiclopedia libara.
Cheło che te ghè schcià el rimanda a sta voxe, parché el xe on so sinònemo o el vien esplegà cuà drento. rimandamento da Eracleamare



Eraclea mare
Someja


Pozision

Map

45°35′00″N 12°41′00″E / 45.583333°N 12.683333°E45.583333; 12.683333 (Eracleamare)Coordinae: 45°35′00″N 12°41′00″E / 45.583333°N 12.683333°E45.583333; 12.683333 (Eracleamare)

StatoItàłia
RejonVèneto
Sità metropułitanaSità metropułitana de Venèsia
Comuni de l'ItałiaEraclea Cànbia el vałor in Wikidata
Zeografia
Altitùdene2 m Cànbia el vałor in Wikidata
Còdazi de identifegasion
Còdaze postałe30020 Cànbia el vałor in Wikidata
Fuzo oràrio
Prefiso tełefònego0421 Cànbia el vałor in Wikidata



















































Eracleamare (na volta conossua anca come Marina de Santa Croxe) la ze na frazion dea città de Eraclea e oggi la ze la so riviera; a ze messa a sie chilometri a sud-est del capoluogo e a xe unica par le sue careteristiche ambientali (la Laguna del Mort e la pineta marittima) e la sua tranquillità. Le dune sono de frecuente suddivise in più cordoni, tutti paralleli al mare. La spiaia la xe longa oltre quatro chilometri e si estende dal mar a la pineta.

Panorama dall'alto della pineta e del mare di Eraclea

Zeografia[canbia | canbia el còdaxe]

Eracleamare la sta sule rive del Mar Adriatico, affacciada sul golfo de Venexia al confin con Jesolo, dal quale la ze divisa dal fiume Piave, e la ze fornida de un porticciolo par i turisti (Mariclea).

A ovest del centro abitato, in diresion del Piave, se trova la Laguna del Mort che, inte el 2003, la ze stata nominda da Legambiente una dele 11 più bele spiaggie d'Italia[1]. La Laguna del Mort e la pineta de Eracleamare le xe un sito di interesse comunitario. Di là del fiume, davanti ala laguna ed in tel territorio Jesolano se trova Cortellazzo.

La Pineta a xe costituida da circa 3500 pini adulti a "ombrello aperto" (pinus pinea). proprio questa a xe ze la principale atrativa del paese e dentro a xe piena di sentieri par passeggiate e par rivar al mar.

Manifestazion[canbia | canbia el còdaxe]

  • Festa dei Sapori: ultimo week end di maggio
  • Festival dei fiori: la 1° settimana di zugno
  • Balloning Air Show: l'ultimo week end di zugno (Dal 20 al 22 zugno 2008 si ze già tenuta la 2^ edizione del “Raduno Internazionale Aerostàtego di Eraclea” con 10 mongolfiere iscritte condotte da equipaggi italiani a stranieri L'edizion 2009 ze stata dal 19 al 21 zugno.
  • Festa della Birra: secondo week end di settembre
  • Mercato: tutti i mercole sera


Trasporti e comunicasion[canbia | canbia el còdaxe]

A Eracleamare se pol rivar co la Strada Provinciale 42 (Jesolana) Jesolo-Latisana, co l'Autostrada A4 Venexia Trieste vegnendo fora al caselo de Noventa de Piave - San Donà de Piave o al caselo de Cessalto, questo l'è pì giusto par quei che i provien da Trieste. Noventa de Piave e Cessalto iè lontane 25 chilometri da Eracleamare.

L'aeroporto di Venexia Marco Polo l'è distante circa 35 chilometri, che i s'e fa inte na mezz'ora de machena.

Una stazion del treno, quea de San Donà di Piave, nella quale fermano tutte le categorie di treni, la collega alla rete nazionale RFI.

I coegamenti pubblici con le località dea xona, l'aeroporto Marcopolo e la stazion del treno i xe garantidi coi autobus dell'ATVO.

Pa andar ale limitrofe località di Caorle e Jesolo l'è na roba de do minuti: andando verso oriente, dopo aver passà el campeggio Portofelice, se ciapa la strada comunal che permette de rivar in manco de 5 minuti ala prima località caorlotta (Duna Verde); el centro storico de Caorle pol essere raggiunto in manco de un quarto d'ora. Par rivar Jesolo l'è ancor più rapido: se passa el ponte de barche sul Piave, se riva immediatamente ala località de Cortellazzo in comune di Jesolo.

Note[canbia | canbia el còdaxe]

  1. Articolo su La Repubblica

Bibliografia[canbia | canbia el còdaxe]

  • Luigino Paro, Eraclea ... dove finisce il mare, 1999-2006
  • Fritz Weber, Tappe della disfatta, Mursia, 2004
  • Luigi Fassetta, La Bonifica inte el Basso Piave, Castaldi, 1977

Coegamenti foresti[canbia | canbia el còdaxe]

Eracleamare su DMoz (Segnala su DMoz un collegamento pertinente all'argomento Eracleamare)


Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/w/index.php?title=Eraclea_mare&oldid=1111538"