Dolomiti (formai)

Da Wikipedia, l'ençiclopedia libara.

Al Dolomiti al ze an formai produsest da la lateria Lattebusche, co sede a Busche, 'te el comune de Sess.

Al nome al deriva da la omonima rejon montagnosa che par la bona part la ze 'te la Provincia de Belun. La ze na area siora de majolere aonde che se manda oncora a past le vache, co la conseguente alimentasion a base de erba del posto da i parfum variegadi. Le prime produsion de Dolomiti se le ga abude dei ani '60 co el nome de Nostrano, intendendo la origine local e de tuta la rejon dolomitica. Al nome atual al lo ga abù a partir da i ani '80.

Le pese de Dolomiti dess le ga na sagoma cilindrica, le ze spesse 7–9 cm, al diametro al ze de 30–34 cm, e le pesa da i 6 a i 7 kg. Al ga pasta bianca, tendra ma no cremosa, dal gusto fort e bon. Al ga buss ciari e cei. La scorsa la ze tendra e ciara. Al ze classificà an formai tipo "lateria" a pasta semicota, mol e stajonà al recorda i formai fati 'te le prime laterie cooperative de le comunità de val.

Se el fa co la lat de vaca intjera e se al stajona da 25 a 60 dì.

Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/w/index.php?title=Dolomiti_(formai)&oldid=1110510"